Zakład Drobiarski w Stasinie Sp. z o.o. z siedzibą w Stasinie 13, 08-107 Paprotnia, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego w Sądzie Rejonowym w Lublinie - Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy - Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000233124, NIP 8212390168, REGON 140107028 (dalej ZAMAWIAJĄCY) zaprasza do udziału w postępowaniu ofertowym na dostawę zespołów do mechanicznego załadunku indyków na pojazdy przystosowane do przewozu drobiu w zabudowie klatkowej.
Zadanie zgłoszone do wsparcia w ramach działania "Współpraca" objętego Programem Wspieranie Rozwoju Obszarów Wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
I. Przedmiot zapytania
1. Przedmiotem zapytania ofertowego jest dostawa 3 zespołów do mechanicznego załadunku indyków bezpośrediu z budynku indycznika spełniających poniższe parametry:
- zasilanie elektryczne 380V moc max. 10-15 kW, włącznik IP 69
- system hydrauliczny napędzany elektrycznie max ciśnienie 160 bar
- tunel załadowczy z przenośnikiem taśmowym o regulowanym stopniu nachylenia
- konstrukcja taśmociągu przystosowana do załadunku zwierząt: taśmociąg wyposażony w funkcję łągodnego startu, stopniowe uruchamianie pasa, pozwalające zwierzętom na utrzymanie równowagi, dodatkowy wentylator w tunelu, pas ładujący 2.4 m głębok.,
- możliwość ustawienia indyków wewnątrz klatek bez kontaktu operatora dzięki konstrukcji górnego pasa
- urządzenie zabezpieczone antykorozyjnie elementy ze stali nierdzewnej lub cynkowane ogniowo (przynajmniej rama i tunel załadowczy)
- czas załadunku: indyczki 9-10 kg od 1500 do 2600 szt/godz.; indyki 22 kg od 800 do 1300 szt./godz. (18-23 t/godz.)
- konstrukcja urządzenia umożliwiająca łatwe mycie i dezynfekcję
- liczba operatorów - do 6 osób
- czas uruchomienia maszyny - do 10 min.
- system wstępnego załadunku z wygrodzeniami bez napędu
- urządzenie mobilne - posiadające wyposażenie do holowania na drogach niepublicznych
- przegub ramy regulowany siłownikami,
- zestaw do podniesienia maszyny na 2.9 m, płyn hydrauliczny ATX III dla niskich temperatur
2. Urządzenie musi być fabrycznie nowe, nieużywane.
II. Termn wykonania
Pożądany termin dostarczenia przedmiotu zamówienia do Zamawiającego 30.04.2025 r.
III. Warunki udziału w postępowaniu
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w niniejszym zapytaniu ofertowym.
2. Warunkiem ubiegania się o zamówienie jest brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzaniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
2) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych;
3) pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do bezstronności w wyborze wykonawcy, lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
3. Wykonawca wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu poprzez złożenie oświadczenia zawierającego informacje niezbędne do potwierdzenia spełniania tych warunków wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego – formularz ofertowy
4. Zamawiający na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 503; dalej „ustawa”) wykluczy Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz.Urz.UE.L nr 134, str. 1, dalej „rozporządzenie nr 765/2006”) oraz rozporządzeniu Rady (UE) z 17 marca 2014 r. nr 269/2014 w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz.Urz.UE.L nr 78, str. 6, dalej: „rozporządzenie nr 269/2014”) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1, pkt 3 ustawy, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 593) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu nr 765/2006 i rozporządzeniu nr 269/2014 albo wpisany na listę lub będący takim beneficjentem od 24 lutego 2022 r. o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1, pkt 3 ustawy, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 217) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu nr 765/2006 i rozporządzeniu nr 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
IV. Kryteria oceny ofert oraz sposób wyboru najkorzystniejszej oferty
Kryterium 1 - Cena
- wykonawca powinien wskazać cenę za kompleksową realizację przedmiotu zamówienia;
- cena obejmować musi wyrażoną w jednostkach pieniężnych i podlegającą zapłacie przez Zamawiającego wartość wszystkich zobowiązań Wykonawcy związanych z wykonywaniem zamówienia;
- cena musi zawierać całkowitą wartość dostawy uwzględniającą wszystkie koszty, tj. dostrczenia do siedziby Zamawiającego, podatki, cła, ubezpieczenia itp., całkowite koszty montażu i posadowienia urządzeń, sprawdzenia i uruchomienia u Zamawiającego, a także instruktarzu stanowiskowego;
- ceny w ofertach wyrażone w walutach innych niż PLN zostaną przeliczone na potrzeby oceny kryterium po kursie sprzedaży Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia wystawienia oferty. W przypadku, gdy NBP nie publikuje dla danej waluty kursów sprzedaży, do dokonywania przeliczeń zastosowane zostaną kursy średnie NBP z dnia wystawienia oferty;
Kryterium 2 - Okres gwarancji wyrażony liczbą miesięcy
Wagi punktowe kryteriów:
Kryterium 1 - Cena - 80 pkt.
Kryterium 2 - Okres gwarancji - 20 pkt.
Punktacja w ramach kryterium 1 cena przyznawana będzie jako iloraz wartości oferty najkorzystniejszej i wartości badanej oferty, pomnożony przez wagę tego kryterium. Sposób wyliczenia wg wzoru:
PKTc = (cena min/cena oferty) *80 pkt
Gdzie:
PKTc – liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę w kryterium ceny przemnożona przez wagę dla danego kryterium.
cena min – cena brutto najtańszej oferty
cena oferty – cena brutto danej oferty
Punktacja w ramach kryterium 2 okres gwarancji przyznawana będzie jako iloraz wyrażonej w miesiącach długości gwarancji z danej oferty i długości gwarancji z najkorzystniejszej pod tym względem oferty (o najdłuższym terminie gwarancji), pomnożony przez wagę tego kryterium. Sposób wyliczenia wg wzoru:
PKTg = (długość okresu gwarancji w ofercie/ długość okresu gwarancji max) * 20 pkt
Gdzie:
PKTg – liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę w kryterium gwarancji przemnożona przez wagę dla danego kryterium;
długość okresu gwarancji w ofercie – wyrażony liczbą miesięcy okres gwarancji z badanej oferty
długość gwarancji max – wyrażony liczbą miesięcy okres gwarancji w najkorzystniejszej pod tym względem ofercie (najdłuższy okres gwarancji).
Wybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów ustaloną jako suma liczby punktów za wszystkie kryteria, złożona przez Wykonawcą spełniającego warunki udziału w postępowaniu ofertowym.
W przypadku, kiedy dwie lub więcej ofert uzyskają tę samą liczbę punktów, wyżej oceniona będzie oferta Wykonawcy, który zaproponował niższą cenę, następnie Wykonawcy, który wskazał dłuższy okres gwarancji.
V. Sposób przygotowania oferty
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku gdy Wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę, wszystkie jego oferty zostaną odrzucone.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie.
3. Oferta powinna zawierać co najmniej:
- dane identyfikujące oferenta (nazwę, adres, dane kontaktowe),
- datę sporządzenia oferty,
- cenę brutto (w tym także cenę netto oraz stawkę podatku VAT) łącznie za całość przedmiotu zamówienia z dokładnością do 2 miejsc po przecinku,
- termin realizacji zamówienia wyrażony datą,
- termin związania ofertą nie krótszy niż 14 dni,
- termin gwarancji wyrażony liczbą miesięcy,
- podpis oferenta lub osoby uprawnionej do występowania w jego imieniu; w przypadku wersji elektronicznej za wystarczające uważa się podanie imienia i nazwiska osoby występującej w imieniu oferenta (sporządzającej ofertę); za datę sporządzenia dokumentu – uznaje się datę wysłania oferty drogą elektroniczną.
Fakt złożenia oferty jest równioznaczny z oświadczeniem Wykonawcy o akceptacji warunków określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz spełnianiu Warunków udziału w postępowaniu (pkt. III)
VI. Termin składania ofert
Oferty należy składać w terminie do 24.03.2024 r. do godziny 12:00
Oferty można składać drogą mailową poprzez przesłanie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub w formie papierowej w siedzibie Zakładu Drobiarskiego w Stasinie Sp. z o.o. Stasin 13, 08-107 Paprotnia, pokój: KADRY.
Oferty mogą być składane osobiście lub za pośrednictwem poczty, lub przesyłką kurierską. Oferty złożone po upływie termin nie będą brane pod uwagę.
Oferta powinna być wyraźnie oznaczona poprzez oznaczenie w tytule wiadomości e-mail, a w przypadku ofert składanych w formie papierowej, napisem na kopercie: OFERTA-MASZYNY DO ZAŁADUNKU.
VII. Istotne informacje
1) Zamawiajacy nie przewiduje składania ofert wariantowych
2) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia poprzez publikację stosownej informacji na stronie internetowej, na której opublikowano zamówienie.
3) Zamawiający powierzy wybranemu Wykonawcy wykonanie przedmiotu zapytania po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy.
4) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
5) Zamawiający może unieważnić przedmiotowe postępowanie ofertowe przed upływem terminu składania ofert bez podania przyczyny oraz przed udzieleniem niniejszego zamówienia, w szczególności w przypadku: nieuzyskania środków publicznych, z których zamierza sfinansować część zamówienia, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza zaplanowane przez Zamawiającego na ten cel środki.
6) Zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia negocjacji z wybranym Wykonawcą.
7) Niniejsze postępowanie jest prowadzone zgodnie z zachowaniem zasady równego traktowania, oraz uczciwej konkurencji wobec wszystkich potencjalnych oferentów.
8) Zamawiający ma prawo wglądu do dokumentów potwierdzających prawdziwość danych zawartych w ofercie, a Wykonawca ma obowiązek takie dokumenty przedstawić do wglądu na wezwanie i w terminie określonym przez Zamawiającego.
9) Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy, jeżeli po wyłonieniu Wykonawcy wyjdą na jaw informacje uniemożliwiające prawidłową realizację zadania.
10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu do składania ofert bez podania przyczyny. Wszyscy Oferenci, którzy złożą oferty przed zmianą zapytania ofertowego, zostaną poinformowani o fakcie zmiany zapytania i będą mogli wycofać złożoną ofertę, a następnie złożyć ją ponownie, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w zapytaniu ofertowym.
11) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania zapytania, zamknięcia zapytania bez dokonywania wyboru oferty lub do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podawania przyczyny. Z tego tytułu nie przysługują Oferentom żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
12) Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, a Zamawiający nie będzie w żadnym razie zobowiązany do zwrotu tych kosztów, bez względu na przebieg procesu wyboru oferty i jego wynik.
13) Zamawiający nie będzie zwracał złożonych ofert.
14) Oferent może wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu składania ofert.
15) Oferent może przed upływem terminu składania ofert, bez podania przyczyny, zmienić złożoną uprzednio ofertę poprzez złożenie nowej oferty i wycofanie oferty uprzednio złożonej.
16) W przypadku otrzymania oferty, dokumentów lub innych oświadczeń zawierających braki formalne, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
17) Jeżeli dokumenty (w tym oferta) składane w niniejszym postępowaniu zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, lub kopercie z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku lub na kopercie „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
18) Prawidłowe ustalenie stawki podatku od towarów i usług należy do obowiązków Wykonawcy.
19) Jeżeli złożona zostanie oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek zapłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
20) Przedmiotowe zapytanie ofertowe zostało zamieszczone na stronie internetowej www.stasin.pl.
21) Oferent może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający dołoży należytej staranności aby udzielić wyjaśnień niezwłocznie. Zadawanie pytań odbywać się będzie wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., natomiast udzielanie odpowiedzi odbywać się będzie wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej www.stasin.pl. Publikowane pytania i odpowiedzi na nie stają się obowiązującą, integralną częścią niniejszego zapytania ofertowego.
Kontakt do osoby wyznaczonej do kontaktu w sprawie niniejszego postępowania:
Stanisław Biardzki, t. 538637575
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.